معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: طرح توانمندسازی مناطق کم برخوردار در ۱۲۳ محله خوزستان هدف گذاری شده و مشارکت گروه‌های جهادی در اجرای این طرح شتاب خدمت رسانی را بالا می‌برد.

محمد خانچی با تبین هدف طرح توانمند سازی مناطق کم برخوردار گفت: این طرح در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات و توسعه محله های کم برخوردار در این استان همزمان با سراسر کشور پیگیری و اجرا می‌شود.

او افزود: در طرح توانمندسازی مناطق حاشیه ای ۲ هزار و ۲۰ محله محروم در کشور شناسایی شده‌اند و قرار است در یک برنامه ۱۲ تا ۱۵ ساله با تمرکز بر جوانان این مناطق محروم به رشد و توسعه زیرساختی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برسند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: دستگاه‌ اجرایی مرتبط در استان با اولویت دستگاه های کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، هلال احمر و دستگاه های اجرایی خدمت رسان موظف هستند متناسب با ظرفیت این مناطق و جذب اعتبارات نسبت به رفع محرومیت و خدمت‌رسانی به مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

خانچی با اشاره به اینکه محله های حاشیه ای نیز از نظر کم برخوردار بودن به بسیار شدید، شدید و متوسط تقسیم بندی شدند ، گفت: ۱۲۳ محله استان در این طرح شناسایی و انتخاب شده اند که برنامه ریزی و خدمت رسانی به این مناطق در حال انجام است.

او می گوید: با اقدامات هفت‌گانه برای ثبت‌نام مسکن متناسب با وسع مالی فرد، اشتغالزایی، بیمه همگانی سلامت، ثبت نام مردم در طرح پزشک خانواده، ارائه سبد غذایی ماهانه توسط ارگان های حمایتی به افراد دارای سوء تغذیه، شروع به تحصیل جاماندگان از آموزش و توسعه و استعدادیابی ورزشی، شاهد رهایی محلات از محرومیت خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان به ظرفیت گروه های جهادی در استان اشاره کرد و افزود: گروه های جهادی توانمندی در سطح استان در حال فعالیت هستند که در این طرح با استفاده از ظرفیت این گروه ها می توان شاهد تسریع در انجام این طرح در سطح مناطق محروم و کم برخوردار استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار